Depresja

Leczenie depresji – Warszawa

Mania oraz depresja zaliczają się do kategorii zaburzeń afektywnych, czyli zaburzeń nastroju. Depresja jest stanem, który cechuje się znacznym pogorszeniem psychicznego samopoczucia, spadkiem energii i aktywności oraz znacznym ograniczeniem zainteresowań. W porównaniu do przygnębienia, trwa o wiele dłużej. Aby rozpoznać depresję, pogorszenie nastroju musi być dłuższe niż okres czternastu dni. Towarzyszące w tym czasie uczucia mają bardzo nieprzyjemny charakter, który powoduje wycofanie z codziennego funkcjonowania. Następuje także utrata umiejętności odczuwania przyjemności oraz zainteresowania. Stany pozytywne są całkowicie zahamowane w wielu płaszczyznach. Nieprzyjemne doświadczenia mają stały charakter są niezmienne i przerywane jedynie na chwilę. Ciągle odczuwany jest smutek, poczucie bezsensu, bezradność, poczucie winy, złość oraz całkowita stagnacja fizyczna jak i również psychiczna.

Depresja Warszawa

Manię można uznać za przeciwstawne zjawisko do depresji. Tutaj nastrój jest podwyższony, występuje drażliwość, uczucie ogromnej mocy, wzrost energii, brak potrzeby snu, gonitwa myśli, odhamowanie seksualne, zmniejszony krytycyzm. Taki stan jest niezwykle groźny, można podejmować decyzje, które spowodują kłopoty z prawem, czy też finansowe. Istnieje możliwość nieodczuwania choroby, jedynie bliscy mogą próbować dać Ci do zrozumienia, że dzieje się coś naprawdę niedobrego.

Leczenie depresji Warszawa

Jeżeli zauważysz u siebie lub u bliskich Ci osób podobne objawy, nie możesz zwlekać – skontaktuj się z nami i umów wizytę. Wcale nie musisz się męczyć, jest to choroba, którą pomagamy pokonać. Do tej pory pomogliśmy wielu pacjentom, którzy już nie mają kłopotów z manią czy depresją. Przyjdź do nas i zrób pierwszy krok, który umożliwi Ci pokonanie tych trudności.

Leczenie depresji – Klinika Psychiatra.eu w mieście Warszawa

Oferujemy Państwu w pełni autorski, specjalistyczny i co najważniejsze kompleksowy program, który jest zgodny z najnowszymi badaniami na świecie. Zapraszamy do skutecznego leczenia zaburzeń afektywnych w  Klinice Psychiatra.eu Dzięki opracowanemu przez nas programowi dużą liczba pacjentów mogła odzyskać zdrowie psychiczne. Zdobyliśmy zaufanie wielu osób. Pomożemy również Tobie, przyjdź do naszego konsultanta i umów się na wizytę.

Jak wygląda specjalistyczny program leczenia zaburzeń afektywnych w klinice Psychiatra.eu?

5 kroków do wyleczenia zaburzeń afektywnych

1. Pierwszym krokiem jest konsultacja z lekarzem – nasz psychiatra rozpozna rodzaj Twoich problemów, określi ich mechanizm przyczynowo-skutkowy. Następnie sporządzi idealnie dopasowany plan przebiegu terapii. Wybierze metodę leczenia, która przyniesie najlepsze rezultaty.

2. Dyplomowany psychoterapeuta – terapia – zajęcia z psychologiem posiadającym doświadczenie, będą nakierowana na sedno trudności, które Cię spotykają. Metody działań oraz sposób realizowania celów, dobierzesz wspólnie z naszym specjalistą. To dość znacząco podniesie skuteczność leczenia. Połączenie farmakoterapii z psychoterapią umożliwiają polepszenie efektów nawet o 60%!

3. Endokrynolog – konsultacja – istotną częścią leczenia stają się badania endokrynologiczne. Nasz lekarz sprawdzi profil hormonalny, ureguluje pracę hormonów. W przypadku wystąpienia większych problemów włączy leczenie, które pozwoli na eliminację odczuwanych objawów przez nieodpowiednią gospodarkę hormonalną organizmu.

4. Praca z ciałem – kolejnym krokiem staje się wykonywanie treningów z ciałem, czyli terapia psychosomatyczna. Nowe wyniki badań pokazują, że praca z ciałem podnosi naturalny poziom endorfin czyli tak zwanych hormonów „szczęścia”. Znakomicie neutralizuje stany napięciowe, lękowe, depresyjne. Wyspecjalizowany terapeuta nauczy Cię formy relaksu, przynoszącej największe korzyści. Dowiesz się jak działając na ciało, możesz wpłynąć na swój stan psychiczny, poznasz techniki behawioralne nakierowane na pokonywanie negatywnych myśli, napięcia oraz bezsenności. Praca z ciałem odbywa się w grupach lub jako zajęcia indywidualnie.

5. Dieta personalna – etapem kończącym program jest specjalistyczna dietoterapia medyczna. Współpracujący z nami dietetyk skomponuje dla Ciebie dietę, która pomoże w powrocie do równowagi psycho-fizycznej. Jeżeli Twoja waga wzrosła z powodu branych leków czy braku aktywności fizycznej, dobrana dla Ciebie dieta umożliwi Ci powrót do wymarzonej masy ciała. To również sprawi, że nauczysz się odpowiedniego odżywania, które będzie pomocne w utrzymaniu odpowiedniej formy psychicznej.

Dzięki specjalnemu systemowi elektronicznemu nasi specjaliści wymieniają się przez cały czas informacjami o postępach i zaawansowaniu odbywanego przez Ciebie leczenia. Zapisy na wybrane części programu organizowane są w recepcji. Nasza klinika zajmuje się w pełni kompleksowym leczeniem depresji, dlatego działania mają bardzo wysoką skuteczność.

Zapisy na poszczególne kroki programu przez recepcję.

Zajmujemy się kompleksowo leczeniem depresji, dzięki temu mamy bardzo wysoką skuteczność.

Najważniejsze informacje – przyczyny i leczenie depresji.

Typowe objawy dla depresji.

Dominującym czynnikiem wskazującym na depresję jest brak pozytywnego nastroju oraz utrata zainteresowań, a także czerpanie przyjemności z rzeczy, które dotychczas dawały wiele radości. Do kolejnych objawów choroby można zaliczyć: bezsenność lub ciągłą senność, spore wahania wagi, wrażenie nieustającego zmęczenia, niskie poczucie własnej wartości oraz winy bez wystąpienia okoliczności, które sprzyjałyby takiemu stanowi. Można także wymienić ogólny spadek sprawności myślenia i problemy z koncentracją, utratę popędu płciowego, a w najcięższych przypadkach nawet powracające myśli samobójcze. Depresja jest dość często manifestowana  za pomocą objawów somatycznych, takich jak dolegliwości bólowe, różnego rodzaju schorzenia, które występują na przykład w obrębie układu krążenia.

Jakie są najczęstsze przyczyny depresji?

Depresja to zaburzenie o niezwykle złożonym i skomplikowanym pochodzeniu. W czasie choroby nakłada się na siebie wiele czynników biologicznych jak i również psychospołecznych. Dlatego można wyróżnić depresję endogenną oraz egzogenną. Podczas depresji endogennej przyczyną jest nieprawidłowe funkcjonowanie OUN (ośrodkowego układu nerwowego) na poziomie komórkowym, czyli mają pochodzenie somatyczne. Leki pozwalające zwalczyć depresję opracowuje się na podstawie badań nad biologicznymi przyczynami depresji. Również udowodniono, że genetyczne obciążenie w pewnym stopniu przyczynia się do zwiększenia szansy na wystąpienie choroby. W depresji egzogennej za pojawienie się objawów uznawane są czynniki psychologiczne (stres życia codziennego, nieprzyjemne sytuacje i nieodpowiednie sposoby pokonywania problemów, tutaj można także zaliczyć także trudne relacje małżeńskie, rodzinne) a także społeczne i kulturowe (sieć społecznego wsparcia, odczucie samotności, ciężka sytuacja zawodowa, szkolna, materialna, mieszkaniowa).

Komu depresja zagraża w szczególności?

Nie jest możliwe wyróżnienie szczególnych czynników ryzyka rozwoju depresyjnego zaburzenia. Depresja może rozwinąć się tak naprawdę u każdej osoby, całkowicie niezależnie od płci, wieku czy aktualnej sytuacji życiowej. Jednak patrząc na statystyki, depresja pojawia się częściej u kobiet i osób chorych somatycznie (choroba wieńcowa, cukrzyca, nowotwór czy niedoczynność tarczycy) Ale prowadzony styl życia, relacje z innymi i to w jaki sobie radzimy sobie z trudnymi sytuacjami, staje się tak samo istotne, a w wielu przypadkach znaczy więcej, niż biologiczna podatność na zachorowanie. Do czynników psychologicznych, które zwiększają podatność na depresję zalicza się cechy osobowości. Przykładami będą tutaj; niskie poczucie własnej wartości, nadmierna zależność od innych, wysoki poziom samokrytycyzmu, perfekcjonizm, czy pesymizm oraz wysoki poziom stresu, przeciążenie organizmu lub traumatyczne doświadczenie. Bardzo często w depresję popadają  samotne osoby, które nie mają zbyt wielu znajomych.

Leki na depresję

Pokonywanie depresji jest leczeniem farmakologicznym, które zostaje połączone z psychoterapią. Teraźniejsze leki na depresję charakteryzują się wysoką skutecznością, nie uzależniają, są w pełni bezpieczne i mają niewielkie działania niepożądane. Leki przeciwdepresyjne zaczynają działać  po dłuższym czasie (2-4 tygodnie), dlatego koniecznością staje się ich systematyczne przyjmowanie przez dłuższy okres. O długości terapii przy użyciu leków zadecydujesz wraz z lekarzem, który pomoże dobrać optymalne rozwiązanie.

Skuteczna psychoterapia

Znakomitym uzupełnieniem do leków jest odpowiednio przeprowadzona psychoterapia. Najbardziej skuteczną terapią depresji jest psychoterapia poznawczo – behawioralna (CBT), której celem jest między innymi: odmiana niepożądanych wzorców myślowych i destruktywnych zachowań (uległość, wycofywanie), uczenie się odpowiedniej komunikacji z otoczeniem (asertywność), poszukiwanie i rozwijanie własnych, mocnych stron, trenowanie sposobów na rozwiązywanie problemów oraz umiejętności regulowania własnych uczuć. Psychoterapia psychodynamiczna jest najlepszym rozwiązaniem w przypadku depresji egzogennej, występującej razem z zaburzeniami osobowości.